Kategorijos

Vakarinė 2,
Vilnius, LT-06298, Lietuva

+370 673 39911

info

email_guardian

@beriva.lt

 

 

Padangų pildymas azoto dujomis

2017-03-04

Nuo 2017 04 01 UAB BERIVA autoservise nauja paslauga, Padangų pildymas azoto dujomis:

Ar žinote, kad azoto naudojimas vietoj oro automobilių padangose sumažina kuro sąnaudas, o pradūrus padangą, azotas sulėtina slėgio padangoje kritimą!

Aptarsime daugiau azoto, pripūsto į padangas, privalumų. Azotas — tai padangų ir jas naudojančių žmonių saugumo sinonimas.

Pagrindinės oro sudedamosios dalys yra azotas 78% ir deguonis 21%. Azoto molekulės N2 yra didesnės nei deguonies molekulės O2. Oras padangos viduje susidaro iš deguonies, azoto ir garų. Slėgio nuotėkį sudaro O2 ir garai, nes šios molekulės žymiai greičiau prisiskverbia pro padangų sieneles. Vienas iš neigiamų suslėgto oro naudojimo momentų yra oksidacinės deguonies ir vandens garų savybės. Prasiskverbdamas pro padangos kamerą deguonis oksiduoja kordą, borto žiedą, diską, o tai neigiamai veikia padangos patvarumą ir vairavimo saugumą.

Pripūstos suslėgto oro padangos nuotėkis sudaro 0,08 atm./ mėn. Deguonis prasiskverbia pro padangos sieneles 30-40% greičiau nei azotas ir nuotėkis tęsiasi, kol dalinis dujų slėgis nesusilygina. Jeigu deguonies kiekis padangoje neviršys 5% lengvųjų automobilių padangų ir 2,5% sunkvežimių padangų, dalinio dujų slėgio santykis padangos viduje ir iš išorės bus subalansuotas ir nuotėkio nebus. Toks efektas pasiekiamas pučiant padangą azotu. Azoto padangose privalumai:

Pirma, padangos nusidėvėjimo ir disko korozijos prevencija, nes nėra drėgmės, alyvos, dulkių – dalelių, mažinančių padangos ilgaamžiškumą.

Antra, padangos sprogimo tikimybės sumažinimas. Padanga neįkaista važiuojant dideliu greičiu ir stabdžių sistemos „užpleišijimo“ atveju, nes nėra plečiančio elemento – deguonies (tai ypač svarbu sunkvežimiams).

Trečia, padangos slėgio stabilumo didinimas. Visi žino, kad slėgį padangoje reikia tikrinti kartą per dvi savaites. Naudojant azotą, šis periodiškumas pailgėja tris kartus.

Ketvirta, sukibimo su keliu gerinimas. Palyginti su oru (kuris paprastai veikiamas temperatūros ir slėgio permainų) grynas azotas pasižymi didesnėmis absorbcijos savybėmis, t.y. ratas veikia kaip papildomas amortizatorius.

Svarbu detaliau aptarti privalumus, kuriuos suteikia padangų pildymas azotu palyginti su pildymu oru:

  • Kelio dangos nelygumų važiavimo glotnumo ir minkštumo didinimas
  • Ratų amortizacijos gerinimas ir automobilio pakabos apkrovos mažinimas
  • Automobilio valdymo gerinimas
  • Stabilumo gerinimas atliekant posūkius, persirikiuojant ir nuvažiuojant į kelkraštį
  • Sukibimo su kelio danga gerinimas ir stabdymo kelio mažinimas
  • Ratų buksavimo mažinimas neatidėliotino starto metu
  • Triukšmo ir vibracijos dėl padangos kontakto su kelio danga mažinimas
  • Žymus slėgio padangose svyravimo mažinimas nepriklausomai nuo automobilio judėjimo greičio, apkrovos ir aplinkos temperatūros
  • Ratų darbo našumo didinimas esant didelėms apkrovoms ir aukštai temperatūrai
  • Padangų nusidėvėjimo mažinimas ir jo tolygumo užtikrinimas
  • Disko pažeidimo tikimybės mažinimas įvažiavus į duobę, užvažiavus ant bordiūro ir kt.
  • Padangos kordo ir disko oksidacijos šalinimas

Visa tai ne tik sudaro palankias sąlygas padangų darbo gerinimui, bet ir užtikrina Jūsų saugumą visuose keliuose.

Kaip vyksta pripūtimo procesas:

Visas pripūtimo procesas įgyvendinamas reduktoriaus ir 99,996% grynumo azoto, kuris yra aukšto slėgio dujų balione, pagalba.

Galiausiai, kiekvienas automobilio savininkas turi suprasti, kad padangų pripūtimas azotu turi kelis privalumus, kurie ne tik sudaro palankias sąlygas padangos darbo našumo pratęsimui, bet ir užtikrina komfortą bei saugumą bet kokiame kelyje.

Pagrindiniai privalumai:

Sumažėja padangų pripūtimo ir slėgio padangoje kontrolės poreikis; didėja padangos ilgaamžiškumas; gerėja padangos darbas; lengvėja jos remontas, nes vidinis padangos paviršius ir karkasas nesusiliečia su deguonimi, o tai pašalina korozijos tikimybę; sumažėja ratlankių ir ventilių korozija; apsaugoma nuo padangos degimo ar jos plyšimo įvykus savaiminiam užsidegimui.

Atgal